از بنز های 200 میلیونی تا تعطیلی 5 روزه تهران
 
درباره وبلاگ
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 143247
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 152
تعداد آنلاین : 1

خبر گزاری ((پایگاه))

سایت رسمی امام خمینی

سایت رسمی مقام معظم رهبری

سایت رسمی آیت الله هامشمی رفسنجانی

سایت رسمی سید حسن خمینی

این صفحه را به اشتراک بگذارید
paygah,news

یادش گرامی باد خاکی بودن را از او آموختم

 

در فکر مسئولین چه خبر است

 برخورد شعاری با نام گذاری های که هر ساله از سوی مقام معظم رهبری صورت می گیرد یکی از آفت های بزرگی است که موجب شده عملاً به آن چشم اندازی که تدوین شده است نرسیم.

تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامی بود که امسال از سوی رهبر انقلاب برای برنامه ریزی های اقتصادی در این زمینه گذاشته شد و انتظار می رفت که مسئولین کشور با جدیت بیشتری به این مقوله بپردازند.

آن چیزی که بیشتر انسان را به تامل وا می دارد شعار ولایت مداری مسئولین است که موجب شده نوعی تضاد را در گفتار و عمل آنان شاهد باشیم.

در حالی که کشور به دلیل تحریم های متعدد و هم عدم ثبات اقتصادی در داخل نیازمند برنامه ریزی برای برون رفت از این وضعیت است تعطیلی ها مختلف و عدم تلاش کافی موجب شده که نه تنها وضعیت کشور تغییری نکرده باشد در جاهای نیز از بدتر شدن فضا اقتصادی اخباری مخابره شود.

برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در تهران یکی از رخدادهای بزرگ کشور محسوب می شود و قطعاً می تواند قدرت چانه زنی و تحرک ایران را در عرصه بین الملل بالا ببرد، اما هزینه های که برای این اجلاس در حال حاضر کشور می پردازد،به هیچ عنوان معقول نیست.

از خبر بدی که در خصوص برگزاری این اجلاس در تهران منعکس شد خرید 200 دستگاه خودروی لوکس از یکی از شرکت های خودرو ساز اروپا بود که هزینه میلیاردی را بر دوش کشور گذاشت،خودروهای که قرار است تنها برای چند روز استفاده شوند و بعداز آن هیچ نیازی به آنها نیست.

البته اين نوع خاصه خرجي هاي اين مجموعه پيمانكاري تنها در خودرو خلاصه نمي شود بلكه اجاره نزديك به 700سوئيت،خانه و هتل هاي گرانقيمت آنهم در مناطق شمال شهر تهران نيز نمونه اي ديگر از اين ولخرجي هاي بي مورد بوده و در مدت حضور 3000ميهمان خارجي در زمان برگزراي اجلاس تهران تنها 250نفر از انها هندي بوده اند كه خود به نوعي سوال برانگيز است.

سوالی که در این باره به وجود می آید این است که بهتر نبود در سالی که مزین به حمایت از تولید ملی شده است،دولت محترم سفارس چندین خودروی لوکس را به خودروسازی های داخلی بدهد تا هم از خروج ارز جلوگیری شده باشد و هم تلنگری به صنایع بی جان خودروسازی زده باشد؟!

تعطیلی 5 روز تهران را باید یکی دیگر از این کارهای عجب دولت دانست،هیچ دلیل منطقی و عقلی وجود ندارد که بخواهیم پایتخت کشور را برای اجلاس چند روزه تعطیل کنیم.

اگر مسائل امنیتی موجب شده تا 5 روز تهران به حالت فوق العاده در آید چیزی جز این را منعکس می کند که مقامات در این باره دچار ضعف هستند و حاضرند قریب به یک هفته امور کشور را رها کنند.

برگزرای این اجلاس قطعاً وجهه بین المللی کشور را تقویت خواهد کرد،اما در میان مسئولین کسی هم هست که فکری به حال مردم کرده باشد و این سوال را از خود بپرسد که مردم در این یک هفته چه باید بکنند؟

متاسفانه عدم برنامه ریزی های درست از سوی مسئولین همیشه باعث وارد شده هزینه های زیادی به کشور و مردم شده و این امر نیز یکی از مصداق های عینی در این زمینه است.

به هر حال امید است که مسئولین با درک این موضوع و به خصوص عدم برخورد شعاری با موضوعات مهم کشور حدااقل شهروندان را نسبت به مسائل بی میل نکنند.



Your Name :
Your Email :
Your friend:
Mail your friend:

Powered by weblogi.ir
این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب